Kaixo irakurleok! Gaur, oso interesagarria iruditzen zaidan gai bat
ekartzea gustatuko litzaidake: zirriborroen garrantzia eta faseak. Marrazkien
bidez haurrek gauza asko esan dezakete haiei buruz eta gainera, paper batean
egindako zirriborroa berarentzat bere lehen lan handia izango da. Komunikatzeko
eta adierazpenerako beste modu bat da, baina batez ere hizkuntza berri bat da. Bestalde,
marrazkien bidez umeen emozioak eta pentsamenduak
ikusi ahal ditugu adibidez, zer egiten dio pozik edo triste egotea. Horren
ondorioz garrantzitsua da zer marrazten duten ikustea. Marrazkiak haurren
sormena sustatzen, haien sentimenduak adierazten eta psikomotrizitate fina
lantzen laguntzen du. Haurren lehen erregistro grafikoa zirriborroa da eta 18
hilabeterekin gutxi gorabehera, agertzen da. 3 fase desberdin daude:
Kontrolik gabeko
zirriborroak.
Hasieran, umeak marrazkiarekin esperimentatzen hasten denean, bere
zirriborroak nahasiak eta kontrolik gabekoak dira. Ordenarik eta zentzurik
gabeko lerroak egiten ditu, paperetik irteten da eta ez dago koordinaziorik esku,
begia eta burmuinaren artean. Bakarrik arkatza eskuarekin indarrez eutsi eta
lerroak egiten ditu besoa sorbaldatik mugituz, batzuetan gorputz osoa mugitzen
du kontrolik gabe. Pixkanaka ikasiko du mugimendua ukondotik egiten, gero
eskumuturretik eta azkenik
atzamarretatik. Etapa honetan haurrak ez du ikusi duen ezer irudikatzeko
asmorik. Kontrolik gabeko lerroak egiten ditu plazera produzitzen diolako egin
behar dituen mugimenduak eta gozatzen du ukimenaren sentsazioaz. Gauza
desberdinekin esperimentatzen berarentzat atsegina izango da.
Kontrolatutako zirriborroak
Umeak denborarekin marrazkia gero eta hobeto egingo du. Momentu batean
konturatuko da haren mugimenduaren eta egindako lerroen artean harreman bat
dagoela. Lehen kontrolik gabeko ziren marrak, forma hartzen hasiko dira. Hau
lehenengo zirriborrotik 6 hilabete pasatu ondoren agertuko da, hau da, 3
urterekin. Pauso hau oso garrantzitsua da berarentzat, egindako lerroetan
ikuste kontrola duela ohartzen delako. Horregatik, marrazkiak egitea jarduera
estimulagarria da. Ikuste eta motor koordinazioaz gain, asmo adierazgarria ere
egongo da.
Zirriborroak izenarekin.
Motor kontrola gero eta handiagoa da eta ikusten duena irudikatzeko gai da,
nahiz eta bere lerroak objektuaren antza ez izan. Lerro zirkularrak eboluzionatzen dute forma
ezagungarriagoetarantz. Umeak izana jartzen dio bere zirriborroari. Onartzen du
zirriborroak adierazpen-forma dutela eta helduengan erreakzioak sortzen
dituela. Beraz, garrantzitsua da bere marrazkiak ez zuzentzea, animatzea
baizik. Paperaren leku desberdinak hartuz marrazkia erdiratzeko joera du eta
koloreak aukeratzen ditu.
Espero dut zuen gustukoa eta interesgarria izatea. Hurrengora arte!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina